​​

Cu siguranta, stii ca sunt zile in care esti mai eficienta si sunt zile in care pur si simplu simti ca ai nevoie de o pauza…

Si, daca tot iti iei acea pauza in diverse forme (o discutie prelungita cu o prietena, mai mult timp petrecut pe Facebook, sau citind articole care te intereseaza pe site-uri, sau poate te pierzi prin magazinele online), la un moment dat, iti dai seama ca s-au adunat atat de multe lucruri de facut, incat e urgent sa te apuci de treaba si sa le rezolvi.

Exact asta mi s-a intamplat mie zilele trecute. Si, prima tendinta a fost sa incep sa ma judec pentru ca am lasat sa se adune atatea lucruri de facut, plus urgentele care rasareau precum ciupercile dupa ploaie. Autojudecata a venit in paralel cu senzatia de stres si de panica legata de faptul ca nu stiu ce sa fac mai intai pentru a iesi onorabil din situatie. De obicei, cand sunt in asemenea situatii, am nevoie de un moment de detasare, in caz contrar, risc sa raman blocata timp de cateva minute, incapabila sa decid cu ce sa incep.

Mi-am luat un moment de detasare si, pe masura ce ma observam, mi-am dat seama ca exact acest lucru se intampla si atunci cand ne dam seama ca am procedat gresit in relatia cu copilul: incepem sa ne judecam, sa ne condamnam, apare si sentimentul de vinovatie numai la gandul cat rau am putut sa provocam cu actiunile sau cu vorbele noastre necugetate. Moment in care parintele intra in blocaj.

„Dupa ce am nascut, simt temeri, dezechilibru, vulnerabilitate. E coplesitor si ma simt vinovata.” Noile repere in viata de mama

Scrisoare catre o mama care se simte vinovata ca a gresit in relatia cu copilul

Este un blocaj din care nu e usor sa iesi cu vechile tipare de gandire. Si din care poti sa iesi daca iti schimbi modul de abordare a situatiei, daca adopti o noua mentalitate.

Iti voi descrie mai jos modul cum am abordat eu situatia, astfel incat sa ies rapid din blocaj si sa fac ce depinde de mine pentru ca, de acum incolo, sa fie cat mai bine. Este o strategie care se aplica la fel de bine si in relatia cu copilul, si la job, si in propria ta organizare pentru lucrurile importante pentru tine.

 

Strategia din 3 pasi ca sa faci ce e mai bine pentru tine dupa ce descoperi ca nu iti place cum ai procedat:

1. Observa ce ganduri rulezi in minte

De fapt, marea schimbare incepe cu acest mic pas de a constientiza ce gandesti, ce anume te preocupa si te deranjeaza in legatura cu situatia. Chiar poti sa le enumeri in mintea ta sau chiar in scris. In cazul meu, era vorba de stres, panica si de autojudecata ca am pierdut timpul de pomana in loc sa mai fac din taskuri. Intr-o prima faza, doar le-am observat.

 

2. Evalueaza-ti propriile gandurile din perspectiva utilitatii

Dupa ce constientizezi ce ganduri rulezi in minte, esti suficient de detasata pentru a le evalua. Si poti face asta punandu-ti urmatoarea intrebare: In ce masura aceste ganduri ma ajuta? Daca raspunsul tau este ca aceste ganduri te ajuta, vezi ce anume iti aduc util. Daca nu te ajuta, treci la pasul urmator.

 

​​
3. Alege gandurile si comportamentul care te ajuta in situatia respectiva

Din acelasi spatiu mental de detasare, intreaba-te ce anume te-ar ajuta sa gandesti in acest moment sau sa faci pentru a rezolva ce ai de rezolvat si pentru a te simti mai bine? Si poti alege constient sa lasi in urma acele ganduri care nu te ajuta si sa mergi in directia care te ajuta.

 

Dupa ce am avut aceasta constientizare, am facut un live pe Facebook pe care l-am incarcat si pe YouTube, ca sa-l poti viziona:

 

 

Abia astepti sa adoarma copilul ca sa faci altceva, apoi te simti vinovata ca nu stai suficient cu el. Solutia care te scoate din suferinta

Cum am ajuns sa nu ma mai simt vinovata ca imi las copilul la gradinita

Sursa foto: Pexels

 

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit