In ziua de azi, multe conflicte apar datorita vietii stresante pe care o avem zilnic. Studiile arata ca 66% dintre romani considera ca au o viata stresanta, principalul factor fiind locul de munca. Stresul afecteaza in egala masura atat mamicile, cat si taticii.

Cu totii am experimentat stresul in viata de zi cu zi, mai ales atunci cand ne simtim supraincarcati si ne luptam sa facem fata cererilor tot mai complexe. Stresul poate fi provocat de diverse situatii, indiferent daca vorbim despre locul de munca, de relatii, esential fiind  daca acea situatie reprezinta o provocare reala sau este perceputa ca atare.

In opinia psihologului Angela Nutu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza, este important sa constientizam ca un eveniment poate fi foarte stresant chiar daca el nu reprezinta un pericol real pentru noi, atata vreme cat noi il percepem ca atare.

Stresul este de fapt o parte importanta a evolutiei omenirii ajutandu-i pe stramosii nostri sa supravietuiasca. Eliberarea de adrenalina adusa de un atac iminent din partea unor animale carnivore de dimensiuni mari i-a ajutat, de exemplu, pe stramosii nostri sa se pregateasca pentru lupta si fuga, iar acest gen de stres inca ne aduce beneficii si astazi. Dar lumea moderna a adus cu sine un stres continuu asupra corpului si mintii noastre – si exista voci care considera ca inca nu suntem pregatiti sa facem fata acestei schimbari. Mai mult decat atat, contrar opiniei populare, nu orice stres este rau, ci fiecare persoana are propria toleranta la felurile variate de factori de stres. Cheia este sa ne stim gradul de toleranta, cunoscandu-ne semnalele negative atunci cand stresul ne atinge punctele critice”, considera psihoterapeutul Angela Nutu, potrivit unui comunicat de presa.

Stresul acut este unul pe termen scurt, care este adus de evenimente specifice la care trebuie sa reactionam. “Poate fi o forta ajutatoare, motivationala si poate fi palpitanta in doze mici (eustres), dar prea mult din ea este epuizanta si ne face sa simtim ca nu reusim sa facem fata provocarilor (distres). Stresul acut poate fi atunci cand te dai in trenuletul roller coaster, dai un examen important, eviti un accident de masina, ceri o marire de salariu etc.”, explica psihoterapeutul Angela Nutu.

10 recomandari de la psiholog cum sa tii oboseala departe de tine
Psihologul Anna Bîkova iti spune de ce sa fii o mamă „lenesa”

“Stresul cronic este o suferinta pe termen lung cauzata de factortresul cronic poate deveni o parte de rutina a vietii, incat cei care sufera sub actiunea sa nu-l mai observa si il accepta ca fiind normal. Factorii de stres cronic pot fi: un loc de munca epuizant, o viata de familie nefericita, probleme financiare prelungite, dificultati de adaptare si socializare, efectele stresului cronic etc. Daca nu intervenim cu diferite metode de alinare sau relaxare, stresul cronic poate duce la dureri de cap, stomac deranjat, dureri in piept, tensiune arteriala ridicata, insomnie, anxietate, depresie. Toate acestea cresc riscurile de boli de inima cu pana la 40%, de infarct cu 25%, iar de atac cardiovascular cu 50%. De asemenea, poate cauza tensiuni musculare ca reactie reflexa de a ne proteja corpul impotriva posibilelor dureri si rani”, spune Angela Nutu.

 

Psihologul ne recomanda 5 metode simple pentru a scapa de stres

Angela Nutu (002)

  1. Relaxeaza-te! Un exercitiu simplu de autohipnoza ne poate ajuta sa intram foarte repede si usor intr-o stare de transa, respectiv ne va ajuta sa ne relaxam profund. Pentru a avea rezultate maxime, recomandarile sunt:
  • Stai confortabil pe scaun cu talpile lipite de podea.
  • Acum trage puternic aer in piept, inspirand pe nas. In acelasi timp ridica privirea, cat mai mult cu putinta in sus, doar privirea, capul ramane nemiscat. In acest fel vom ajunge cu ochii „dati peste cap”, in timp ce capul ramane in pozitie verticala, ca si cum am privi un punct interior, in crestetul capului.
  • Mentinem respiratia si numaram in minte 1, 2, 3.
  • Lasam apoi privirea sa coboare lent, foarte lent in jos in timp ce expiram lent, controlat, pe gura. Pleoapele coboara lent, in final ochii inchizandu-se lent, natural, iar respiratia devine si ea profunda si naturala.
  • Repeta de minim 3 ori sau de ori de cate ori este nevoie pentru a adanci starea de relaxare.
  • Atentie! Nu face niciodata exercitii de relaxare sau intrare in transa in timp ce esti la volan sau operezi cu diverse aparate, utilaje etc. Alege pentru asta intotdeauna un mediu linistit, sigur, in care pe cat posibil sa nu fii deranjata cat dureaza exercitiul de relaxare.

10 lucruri care te vor face o mama mai putin stresata in 2018

15 jocuri care ii ajuta pe copii sa depaseasca stresul si traumele

Fa acest exercitiu ori de cate ori simti nevoia sa te relaxezi si destresezi, mai intai exercitiul asa cum este descris, apoi ideal ar fi sa asculti o inregistrare care sa te ajute sa te relaxezi si mai mult.

2. Misca-te! Eliberarea de endorfine si concentrarea pe corpul tau te va face sa te simti mai bine, exercitiile fizice ajutand sistemul nervos sa se relaxeze. In loc sa te concentrezi pe gandurile tale, concentreaza-te pe corpul tau

3. Regleaza-ti sistemul nervos. Meditatia si respiratia constienta sunt modalitati rapida de a te calma. Ia o pauza si concentreaza-ti atentia pe 60 de respiratii de fiecare data cand simti ca te sufoci si nu faci fata unui moment.

4. Nu te izola. Una dintre cele mai eficiente modalitati de a-ti relaxa sistemul nervos este conexiunea cu oamenii. Acestia te vor face sa te simti bine si in siguranta. Este foarte important in recuperarea echilibrului suportul familiei si al prietenilor.

5. Fa cateva schimbari benefice in viata ta. “Atunci cand te lupti cu stresul e foarte posibil sa nu mai urmezi cursul firesc al vietii tale. Somnul, apetitul, energia iti vor fi afectate. Este un moment in care trebuie sa maresti efortul pentru o viata sanatoasa: orienteaza-te catre o alimentatie sanatoasa, apuca-te de un sport nou, relaxeaza-te inainte de somn”, este de parere psihoterapeutul Angela Nutu

 

Psihologul Angela Nutu iti recomanda o inregistrare care te va ajuta sa te relaxezi mai bine:

 

Angela Nutu este psihoterapeut si trainer, vicepresedinte al Asociatiei Romane de Hipnoza. Are experienta de peste 10 ani in domeniul comunicarii si al instruirii adultilor si de peste 15 ani in domeniul antreprenoriatului si al afacerilor. Membru fondator al Asociatiei Romane de Coaching, Formator acreditat ANC, trainer acreditat NLP, trainer acreditat Metoda Centrum.

Sursa foto: Pixabay
produse bebe

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit