Atunci cand experimentam stresul, exista mai multe tipuri de reactii pe care le putem avea si acestea depind in mare parte de temperament, de personalitate, de nivelul de dezvoltare personala, de tipul de gandire, de mediu si tot asa. Ce stim sigur, insa, este ca exista anumite lucruri pe care, daca le facem, ne vom amplifica stresul si lucruri pe care, daca le facem, ne putem diminua stresul sau cel putin intensitatea cu care acesta il resimtim.

10 sfaturi de la Laura Markham care iti asigura relatii linistite cu copiii

Copilul NU este obraznic! Iata adevarul despre comportamentul urat al copilului

Iata cinci lucruri pe care sa nu le faci atunci cand te simti stresat:

1. Nu proiecta starea de acum in viitor

De multe ori, oamenii au tendinta ca, atunci cand se simt stresati, sa isi formeze o viziune mult mai sumbra a viitorului. Este de inteles ca, in momentele in care ne simtim coplesiti, furiosi, stresati si nu numai, este dificil sa ne uitam intr-o maniera optimista la viitor, insa ceea ce putem face este sa lasam viitorul in momentele respective si sa nu facem planuri, sa nu luam decizii si nici sa nu facem alegeri. Cel mai probabil, vom fi recunoscatori dupa ce lucrurile se mai linistesc si vom putea privi dintr-o perspectiva diferita.

2. Nu amana odihna

In perioadele stresante, este recomandat sa avem parte de cat mai multa odihna, deoarece energia este consumata in mod diferit, adica mai mult. Nu degeaba ajungem sa ne simtim extenuati in perioada in care resimtim un stres mai mare. Din pacate, tendinta multor oameni este de a amana momentele de odihna din cauza prezentei simptomelor somatice aferente stresului sau din cauza gandurilor care par a nu da pace fix in timpul noptii, cand este nevoie sa dormim. Mult mai eficienta ar fi o solutie care permite gestionarea acestor lucruri astfel incat sa nu afecteze somnul. Cateva sugestii ar fi psihoterapia, exercitiile fizice, masajul si nu numai.

3. Nu trata totul ca pe o prioritate

Una dintre marile probleme care conduce la destul de mult stres este prioritizarea ineficienta a lucrurilor de facut intr-o zi. De multe ori, avem senzatia ca toate sunt importante si ca merita aceeasi atentie, iar la finalul zilei constatam ca nu am facut atatea cate ne-am propus. O solutie pentru aceasta situatie este o prioritizare eficienta. Chiar daca toate lucrurile sunt importante, unele dintre ele se bucura de o importanta mai mare decat celelalte. Identifica-le pe acelea si incepe ziua cu ele, oferindu-le partea cea mai substantiala din energia ta.

4. Nu iti ignora sanatatea emotionala

Stresul se va simti diferit pentru o persoana a carei sanatate emotionala este buna fata de o persoana care nu sta atat de bine la acest capitol. In momentul in care deja exista conflicte emotionale, tensiune si dezechilibre, o situatie stresanta se va simti mai intens, mai acut si va inrautati intreaga stare a sistemului emotional. In schimb, pentru o persoana care are o sanatate emotionala buna, stresul nu se va resimti atat de puternic si va putea fi gestionat mai usor. Atunci cand intalnesti o persoana care pare ca si la cel mai mic factor stresor are o reactie exagerata, cel mai probabil lucrurile deja nu erau in regula in plan emotional, iar stresul poate actiona asemeni picaturii care umple paharul.

Cum sa ai un blog de mamica si 10 sfaturi sa te organizezi eficient

De ce este bine sa fugi de probleme pentru un timp

5. Nu te astepta ca viata sa decurga mereu asa cum iti doresti

Desi este foarte usor sa iti doresti ca lucrurile sa decurga dupa bunul tau plac, acest lucru nu este o realitate pentru nimeni. Prin urmare, in loc sa iti doresti ca viata sa fie mai buna si mai mult pe placul tau, poti incepe sa lucrezi la nivelul tau de adaptabilitate si de deschidere astfel incat sa iti fie din ce in ce mai usor sa treci prin perioadele dificile. Totodata, poti lucra si strategiile pe care le implementezi atunci cand vrei sa iti atingi un obiectiv.

Tinand cont de aceste lucruri, vei putea sa reduci din intensitatea stresului resimtit si poate vei reusi sa iti formezi strategii bune de coping. Nu uita ca oricare dintre metodele descrise mai sus pot fi aplicate cu mare usurinta si copilului tau.

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit