20 de sfaturi de la maria montessori pe care trebuie sa le stie toti parintii

0
Favorizam concurența sănătoasă și ne opunem rivalității

20 de sfaturi Montessori www pentru a dezvolta învățarea14 iulie 2021 AcțiuneCopiii au o atitudine deosebită, o motivație puternică și firească față de învățare: Maria Montessori a înțeles acest lucru și și astăzi metodele ei sunt aplicate cu încredere oarbă.

Este suficient să observi un nou-născut ținând un obiect în mână sau mergând, pentru a înțelege cât de rapidă este învățarea la o vârstă fragedă. În mod similar, pe măsură ce îmbătrânim, folosirea vorbirii pentru a vorbi, a citi și a scrie, iar numerele devin, de asemenea, firești.

Ne încurajăm copiii să învețe de la alții

Ceea ce putem face noi, părinții, din acest punct de vedere, este să încercăm să stimulăm cât mai mult posibil motivația intrinsecă care îi determină pe copii să învețe, evitând toate acele comportamente, tipice părinților, care riscă în schimb să blocheze evoluția naturală și înțelegerea copilului asupra lumea din jurul lor, cum ar fi recompense și pedepse.

Ne încurajăm copiii să învețe de la alțiiMetoda Montessori, de fapt, depășește mecanismul de recompensă sau pedeapsă – îl respinge, într-adevăr – pentru a împinge motivația intrinsecă a copilului spre învățare într-un mod natural și neforțat.

La fel de?

Să vedem împreună, cu cele 20 de sugestii pentru a dezvolta învățarea cu metoda Montessori.Organizam mediul copilului nostru in asa fel incat toate obiectele sa fie la indemana si la indemana.

Să-i ajutăm să-și construiască independența, favorizând „oportunități” pe care le vor putea profita singuri.Încurajăm munca și cooperarea: dezvoltarea socială a copilului începe încă din primele luni de viață, care devine mai puternică în cadrul familiei și în grădinița de la 3 la 6 ani, iar în cele din urmă capătă o formă odată cu intrarea în lumea școlară.

Pe cale, cu respectarea scopului.Preferăm să încurajăm, mai degrabă decât să lăudăm: copilul nostru a făcut o treabă bună punând jucăriile deoparte, decât să fie bun.

Acordăm importanță procesului, mai degrabă decât rezultatului final.

Pe cât posibil, le lăsăm copiilor liberi să decidă ce să învețe, cum să facă și cu ce timp.
Ne lăsăm copiii liberi, dar îi facem mereu să înțeleagă că sunt în siguranță, că suntem alături de ei în fiecare moment și situație.

  • Planificăm ziua împreună cu copiii noștri, stabilim o rutină pentru a le anunța ce se va întâmpla.
  • Îi învățăm pe copiii noștri respectul față de mediu și față de ceilalți. Deci vor avea respect și pentru ei înșiși.

Să-i implicăm în decizii, pentru a-i face să se simtă parte dintr-un grup și o comunitate.
Recompensele și pedepsele trebuie înlocuite cu încredere.Să ne asigurăm că copiii noștri trebuie să ia decizii: doar așa vor învăța să o facă independent.Există atât de multe moduri și modele de învățare, să le experimentăm pe toate, împreună cu copiii noștri.

Încurajăm colaborarea socială, voluntariatul, ajutorul și ascultarea reciprocă.

  1. Învățarea nu este simplă, de fapt este o activitate care trebuie „învățată”. Să ne amintim mereu asta.
  2. Mai multe fapte decât cuvinte: copiii noștri învață din ceea ce văd, mai repede decât din ceea ce aud.
  3. Eșecul există și face parte din joc, într-adevăr ne ajută să facem mai bine data viitoare: să-l învățăm copiilor noștri.

Timpul este esențial pentru un copil, pentru că fiecare are al lui pentru fiecare activitate: să învețe, să se îmbrace, să povestească ceva sau să organizeze un joc.Și, în sfârșit, încercăm să fim un (bun) exemplu în tot ceea ce facem. Acesta este cel mai bun sfat pentru creșterea copiilor noștri.

Din ce în ce mai mulți părinți aleg să-și înscrie copiii în școli care au adoptat metoda Montessori. Ce are atât de special această renumită metodă inspirată de celebra pedagogista Maria Montessori (1870-1952)?

Care sunt principiile educaționale din spatele ei? Am întrebat-o pe Sonia Coluccelli, autoarea cărții Educarea și creșterea copilului cu metoda Montessori. Etapele fundamentale pentru a însoți dezvoltarea copilului (Newton Compton Editori).

Favorizam concurența sănătoasă și ne opunem rivalității

Favorizam concurența sănătoasă și ne opunem rivalitățiiSonia este profesoară, formatoare și mamă a patru copii: i-am luat un interviu și ne-a spus ceva mai multe despre cartea ei și despre metoda Montessori din școlile italiene. „Este o carte cu caracter general, care este inedită datorită faptului că intenționează să vorbească atât cu părinții, cât și cu profesorii”, explică autoarea.

  • CITEȘTE ȘI: Montessori, 10 principii pentru educarea spre libertate
  • Ce este mai exact metoda Montessori?

„Unul dintre cele mai importante concepte cheie ale acestei metode este următorul: copilul este constructorul propriei sale învățături. Marea revoluție Montessori a constat și constă în răsturnarea ideii tradiționale a adultului care educă copilul.

Conform acestei metode, copilul este cel care se educă printr-un mediu pe care adultul îl pregătește special pentru el, oferindu-i idei și oportunități».